Notifications
Clear all

FAA memo reveals more Boeing 787 manufacturing defects, including contamination of carbon fiber composites

4 Publicaciones
3 Users
2 Reactions
578 Vistas
Aguila_Azul
(@aguila_azul)
Publicaciones: 83
Estimable Member
Topic starter
 

Los problemas del 787......... un pequeño resumen... gran artículo....... léanlo.......

https://www.arcamax.com/business/businessnews/s-2598281?fs

The FAA memo, which lists safety conditions affecting airplanes currently in service worldwide, states that these tiny gap defects are thought to be present in more than 1,000 Dreamliners. These are not considered an immediate safety concern but could cause premature aging of the airframe.

It’s unclear if coming up with fixes that will satisfy the FAA will further delay resumption of 787 deliveries into next year.

Such a delay could increase the total cost to get the 787 program back on track above Boeing’s previous $1 billion estimate and would risk an accounting write-off in the fourth quarter.

The FAA memo notes that Leonardo relies on mechanics to inspect their own work when they assemble the structures, with limited or no oversight by quality inspectors. And it states that the Italian supplier had two formal notices of missed inspections for surface waviness in 2018 and two more in 2020.

1,000+ airplanes

The FAA memo reviewed by the Seattle Times also provides updates on another 787 defect problem: the use of an incorrect alloy of titanium in certain fittings installed in fuselage sections made by Leonardo in Italy.

Parts with this incorrect metal included fuselage frame and floor beam fittings and were installed on more than 450 Dreamliners. Boeing identified the most critical installation as the floor-beam-to-fuselage-frame fittings at the side of body area where the wings attach.

The FAA said this could produce an unsafe condition if two or more adjacent fittings had used the wrong titanium alloy. Two aircraft with this immediate safety concern were identified: both All Nippon Airways jets that were parked in Victorville, California.

ANA agreed to keep the aircraft grounded while Boeing fixed them. That work was completed as of last month.

Finally, the memo notes that the FAA is still evaluating Boeing’s proposal to use statistical sampling to determine which airplanes are affected by the lack of shims and tiny gaps at the joins.

The memo states that more than 1,000 airplanes currently flying are affected and that the FAA is concerned about the lack of detailed assembly data on every airplane. Boeing submitted its proposal for inspections and indicated that the process would not require FAA approval.

“We firmly disagree,” the memo states. This standoff over what level of inspections is appropriate remains the major stumbling block to Boeing resuming 787 deliveries.

Cheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeers!!!

XA-SKY

 
Publicado : 20/11/2021 1:12 pm
Erick787 reacted
(@erick787)
Publicaciones: 387
Honorable Member
 

Es una vergüenza lo que está pasando con los productos de Boeing, y todo esto es consecuencia de la administración de Harry Stonecipher y el resto de los prófugos de McDonnell Douglas cuando se dio la fusión, siguiendo la filosofía de recortar costos hasta sus últimas consecuencias y maximizar las utilidades para los accionistas.

Esa filosofía la tomaron de GE (de donde varios salieron) y vean en dónde está GE actualmente. También GM la utilizó y no cerraron en 2008 porque para el gobierno era cuestión de orgullo nacional y no la dejaron quebrar. Pero Boeing va por muy buen camino para eso. Todavía están a tiempo de rectificar (si hay alguien en la directiva capaz de hacerlo) o en la siguiente década serán arrastrados por Airbus, COMAC y los rusos. Y ya no es solo cuestión de orgullo nacional sino de seguridad.

Saludos!

 
Publicado : 22/11/2021 11:03 am
Richard Branson
(@srb)
Publicaciones: 663
Sir
 

Tienes mucha razón, y vaya que coincido contigo en comentar el caso de GM. Industria que conoces perfectamente. ¿qué me dices de AA Erick? Su deuda es impagable y cada día sigue incrementándose... pero el orgullo nacional... no las deja...

¡No es que maneje rapido, solo estoy volando lento!

 
Publicado : 28/01/2022 12:42 am
Erick787 reacted
(@erick787)
Publicaciones: 387
Honorable Member
 

Yo creo que AA va a necesitar ayuda si no quieren que desaparezca, dado su gran tamaño e importancia dejaría un hueco en el mercado muy fuerte. Pero necesitan una reorganización en muchos sentidos y Doug Parker no es el indicado para hacerla, ya la hubiera hecho pero se quedó en la aviación de hace 20 años. AA necesita recortar costos sin menoscabo de su ya bastante deficiente servicio a bordo (salvo vuelos de largo alcance), siempre ha sido la peorcita entre las legacy de EEUU y necesita sacudirse esa imagen, pero si no reducen costos no hay manera, sus pérdidas han sido muy fuertes, más que las demás. Parte también será volver a crecer el número de pasajeros y el yield, pero Parker está más preocupado de cuándo van a recibir más 787s que de la reorganización interna.

 

 
Publicado : 28/01/2022 10:23 am